АМКУ оштрафував lifecell на більш як 10 млн грн за недобросовісну конкуренцію після скарги «Київстару»

АМКУ оштрафував lifecell на більш як 10 млн грн за недобросовісну конкуренцію після скарги «Київстару»

Антимонопольний комітет України (АМКУ) призначив lifecell штраф у розмірі 10 467 543 грн за поширення неправдивої та неточної інформації щодо лідерства у наданні певних послуг. Регулятор звинуватив оператора у порушення статті 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».

Рішення прийнято у ході розгляду справи, розпочатої за заявою ПрАТ «Київстар», яка раніше поскаржилася на недобросовісну рекламу конкурента.

На основі аналізу зібраних даних Комітет дійшов висновку, що поширення оманливої інформації щодо «лідерства» в окремих видах послуг без належного обґрунтування та з використанням технічної термінології, могло надати ТОВ «Лайфселл» неправомірних переваг та поставити компанію у більш вигідне становище в порівнянні з конкурентами.

Зокрема, антимонопольний комітет встановив, що в різні періоди рекламної кампанії «Лайфселл» поширював такі твердження:

  • «Приєднуйтесь до лідера нового покоління Інтернету! Краще покриття 4,5G», обґрунтовуючи вказане твердження наявністю лідерства у кількості спектру в діапазонах 2600 МГц та 1800 МГц в перерахунку на одного абонента. Водночас про якості лідера четвертого покоління інтернету свідчить не лише цей параметр, а низка: щільність розміщення базових станцій, ємність радіомережі, її оптимальні налаштування, кількість абонентів та їхня активність тощо.
  • «№ 1 В РОУМІНГУ ДЛЯ ІНТЕРНЕТУ», на основі порівняння вартості своїх базових тарифів з базовими тарифами конкурентів. При цьому не враховувалося наповнення базових пакетів (наприклад, конкуренти пропонували додаткові послуги безлімітного меседжингу, а відповідач — ні).
  • «# 1 ДЛЯ СМАРТФОНІВ», обґрунтовуючи це твердження визначеним на основі опитування відсотком проникнення смартфонів у власній мережі мобільного оператора. Водночас пересічний споживач, який не є спеціалістом у телекомунікаціях, може не зрозуміти це роз’яснення та сприймати його як твердження про лідерство у якості надання послуг у порівнянні з конкурентами.

Таку поведінку оператора АМКУ визнав недобросовісною конкуренцією та наклав штраф у розмірі 10 467 543 грн.

Комітет зазначає, що впродовж 2018-2021 років неодноразово надавав ТОВ «Лайфселл» обов’язкові для розгляду рекомендації щодо усунення причин і наслідків виникнення порушень у рекламних комунікаціях та про здійснення інформування споживачів у спосіб, що не вводитиме в оману. Зокрема, рекомендації № 47-рк від 13.12.2018 стосувались поширення необґрунтованого твердження: «Lifecell — лідер у швидкості мобільного Інтернету 3G+ в Україні». У повідомленні АМКУ зазначається, що оператор виконав ці рекомендації Комітету, але після запуску на території України зв’язку 4G (LTE), знову почав поширювати неправдиву інформацію про власне лідерство в інтернеті нового покоління.

В АМКУ також наголошують, що обов’язковою умовою використання повідомлень на кшталт «лідер», «№1», «#1», «найкращий», «перший», «єдиний», «унікальний», «найшвидший», «найбільший» є дотримання недвозначних формулювань та зрозумілої споживачам термінології, обґрунтування тверджень фактичними даними, уникання перебільшень характеристик товару чи послуг.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.